شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه بورس: معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار در آستانه عرضه سهام مخابرات در روز چهارشنبه اعلام کرد:

شرکت مخابرات4مورد از شروط شش‌گانه بورس را انجام داده و 2مورد دیگر باقی مانده است.

به گزارش همشهری، قرار است روز چهارشنبه 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات به قیمت هر سهم 340 تومان در بورس عرضه شود اما این شرکت پیش از عرضه سهامش در بورس تهران باید شروط شش‌گانه‌ای که از سوی بورس در نظر گرفته شده است را رعایت کند تا شرایط لازم برای عرضه در بورس را پیدا کند.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی شرکت مخابرات تاکنون 4‌شرط، از این شروط را انجام داده و به فاصله چند روز مانده به عرضه سهام این شرکت هنوز 2‌شرط انجام نشده باقی مانده است.

در همین رابطه محمدرضا رستمی معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس درباره آخرین مراحل عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس تهران گفت: شرکت مخابرات تاکنون به 4 شرط از شروط شش‌گانه عمل کرده است و در مورد 2شرط باقی‌مانده نیز، نامه‌ای تنظیم شده و به این شرکت ارسال شده است.

وی افزود: این دو شرط شامل بند 9 گزارش حسابرس این شرکت در مورد قرارداد شرکت مخابرات ایران با شرکت زیرساخت و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است.

رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام مخابرات در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد گفت: این موضوع از اختیارات هیات پذیرش است که در هماهنگی با سازمان خصوصی‌سازی‌ در نظر گرفته می‌شود به همین منظور هیات پذیرش باید مجوز کتبی برای عرضه سهام مخابرات را در بورس صادر کند.

مشکلی برای عرضه بلوک وجود ندارد

در همین رابطه رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ نیز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: مشکلی در عرضه بلوک 51 درصدی مخابرات در روز چهارشنبه جاری وجود ندارد و شروط شش‌گانه تعیین شده بورس حاصل می‌شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت: تاکنون وارد جزئیات شروط تعیین شده بورس در عرضه بلوک 51 درصدی سهام مخابرات نشده‌ام اما مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

وی در واکنش به این مطلب که به گفته مسئولان بورس، درصورت عدم‌تحقق شروط تعیین شده، امکان عرضه سهام مخابرات در روز چهارشنبه (18 شهریور ماه) وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل و مورد خاصی وجود ندارد و مدیران شرکت مخابرات نیز برخی از شروط را تامین کرده‌اند. این در حالی است که اگر هم موردی باشد حل می‌شود.

کرد زنگنه عنوان کرد: تا چهارشنبه گذشته برخی تقاضاها به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارسال شده است که آمار دقیق آن امروز بعد از بررسی مشخص می‌شود.

تعرفه‌های مخابرات اصلاح می‌شوند

مدیرعامل شرکت مخابرات از واقعی شدن تعرفه‌های مخابراتی بعد از انجام معامله بلوکی و خصوصی‌سازی کامل شرکت در جهت افزایش سودآوری خبر داد. به گزارش سنا، صابر فیضی گفت: براساس ماده 90 قانون اصل44، شرکت بعد از خصوصی‌ شدن باید تعرفه‌های خود را مطابق قیمت تمام شده تنظیم کند و چنانچه دولت با این امر مخالفت کند، باید مابه‌التفاوت را به شرکت پرداخت کند.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ها و خروج شرکت از برخی شمول قوانین دولتی، پیش‌بینی می‌کنیم در سال اول خصوصی شدن، 50 درصد رشد سودآوری داشته باشیم.

فیضی درخصوص وضعیت نیروهای مازاد مخابرات بعد از خصوصی‌سازی شرکت گفت: مخابرات نیروی مازاد بر نیاز خود ندارد که بخواهد تعدیلی را انجام دهد.

طی 10 سال اخیر، تعداد نیروهای خود را از 64هزار نفر به 32هزار نفر کاهش داده‌ایم و از طرف دیگر بیش از 50درصد نیروهای فعلی، به‌صورت خدمات قراردادی و پیمانکاری هستند که بعد از خصوصی‌ شدن دیگر وجود نخواهند داشت.

کد خبر 89638

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز